poniedziałek, 23 marca 2015

PLAN

Utworzyłam w małych punkcikach swoje cele. W końcu muszę do czegoś dążyć. Na tą chwilę jest ich właśnie tyle. Wydaje mi się, że z czasem dojdą kolejne cele. W zasadzie zapisałam je chaotycznie. Tak czy inaczej wydaje mi się, że wiem już od czego zacznę.
Mam teraz trochę więcej czasu. Przebywam w domu. Do pracy pewnie wrócę za miesiąc, dwa, więc ten czas jest idealny by rzucić palenie. Wiele razy już starałam się to zrealizować, ale niestety nie doszło to do skutku. W momencie, kiedy ktoś pytał mnie dlaczego palę - odpowiedzią na takie pytania były słowa: "lubię to", "pomaga mi się odstresować". Papierosy często wypełniały pustkę, mam tu na myśli wolną chwilę w ciągu dnia (np. przerwa w pracy, szkole).
Moja przygoda z paleniem jest bardzo lekkomyślna. Jako nastolatka stwierdziłam z koleżanką, że warto byłoby zacząć robić coś nowego, czego jeszcze nigdy nie robiłyśmy. Wpadłyśmy wtedy na pomysł, że zaczniemy palić. Miało to nam też pomóc w stresie. Co za bzdura!
Pierwszą paczkę kupiła...m, powtórzę - kupiłam - sama (w wieku jakiś 16 lat). Pluje sobie w twarz do tej pory. Nie chcę nic nawet mówić o tym, że wiele ekspedientek nie pyta w ogóle o dowód przy zakupie papierosów, tytoniu. Jak dla mnie to porażka. Jednak nie ma sensu zrzucać winy na innych, a spojrzeć na siebie. Moja postawa w tamtych czasach była skandaliczna.
Tak czy inaczej czasu nie cofnę, a obecnie mam dość złego samopoczucia, smrodu i problemów ze złapaniem głębokiego oddechu. Chciałabym być zadowolona z siebie i zadbać o swoje ciało. Lubiłam palić, ale co mi z tego, gdy odbiera mi to zdrowie, pieniądze i czas.
Co do pieniędzy... znalazłam przelicznik na stronie, do której link oczywiście podam w tym poście. Do czego dążę? Wyliczyłam, że w ciągu tych 5 lat palenia wydałam około 7,5 tys zł na papierosy.
Co teraz? Może złe podejście, ale paczka papierosów, którą teraz posiadam ma być moją ostatnią. Taki mam plan.

Serdecznie odradzam wszystkim tego nałogu. Link do strony, która może być fajnym sposobem do motywacji.

MOJE CELE:


  • rzucenie palenia
  • zdrowe odżywianie
  • odnaleźć siebie 
  • wybrać odpowiedni zawód i kształcić się
  • zdobyć wymarzoną pracę 
  • zadbać o swoje ciało 
  • wypracować swoją sylwetkę

    Oczywiście już ponad miesiąc temu zaczęłam interesować się zdrową żywnością, ale wiedzy na ten temat jest multum, więc zamierzam robić to non stop systematycznie.
    Można powiedzieć, że dwa pierwsze punkty są na pierwszym planie i w trakcie realizacji.
    Ważna kwestia to być ciągle w ruchu. Dlaczego?
    - zdrowie
    - dobre samopoczucie
    - warto zająć sobie czymś czas, by nie siedzieć nieustannie w miejscu
    - to także pomoże przy rzuceniu palenia

    Tak więc życzę miłego dnia i lecę zająć się porządkami. Wiosna już niedługo! :)

  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz